Wijntour

4 maart 2016 - Renwick, Nieuw-Zeeland

Gisterenavond hebben we in het restaurant van het resort gegeten. Het eten was een zeer aangename verrassing! Heerlijke gebakken garnalen met rode quinoa en gebakken perziken. Jos had wontons gevuld met varkensvlees en een heerlijk pittig sausje. Het hoofdgerecht van hem was subliem! Een seafood chowder, zelfs ik vond hem lekker, wat wel wat wil zeggen! Mijn gerecht was een gebakken zalm, ook erg smaakvol met de verschillende soorten biet. Omdat alles zo super lekker was wilde ik hier ook wel een toetje proberen. Het werd een soort bananatoffee. Heerlijk zacht gebakken plakjes banan met zoute caramelsaus en chocolate dip cookies met bananensmaak en toefjes room en een merenque toefje. Olala wat was dat smullen!

Dit keer vanochtend geen kopje koffie om 10.00 uur maar het begin van een wijntour. We werden opgehaald door Don, onze wijnexpert gids. We begonnen met mousserende wijnen, gevolgd door sprankelende Riesling, wat fruitige Sauvignon Blanc en een wat vettige Pinot Gris. Het geheel werd afgesloten met het proeven van diverse rode Pinot Noir. Dat was onze eerste winetasting die we om 11 uur achter de kiezen hadden!! Op na de volgende. Dit betrof een wat kleiner wijnhuis met speciale wijnen en bijna allemaal erg lekker. Een biologische en ecologische wijnhuis stond vervolgens op het programma. Het ontvangst hier, in tegenstelling tot de andere huizen, was iets minder warm en enthousiast. Niet zoveel uitleg van deze dame en de wijnen waren helaas ook iets minder lekker.

Voordat we aan de lunch konden beginnen in het restaurant van het volgende wijnhuis, moesten absoluut eerst hun fantastische wijnen proeven, tja wat doe je dan om die mensen niet te beledigen....

De lunch bestond uit verschillende soorten ham,worsten, kaas en vis. Broodjes erbij en lekkere chutney's en paté's. Gezellig met onze gids gekletst die steeds meer foto's liet zien van zijn gezinsleven.  Leuke man!

Wist je dat

-opvallend veel jongeren uit Europa in de bediening werken? Ze trekken door NZ en werken af en toe om wat geld te verdienen.

- het Marlborough wijngebied, wat 70 procent van de NZ productie voor zijn rekening neemt, pas 35 jaar jong is? Daarvoor was dit enorme gebied met wijnranken grasland met schapen.

-veel steden in NZ hard groeien en dat daardoor de huizenprijzen flink stijgen?Auckland afgelopen jaar 40 procent!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Door:
    12 maart 2016
    Voor de lunch twéé wijnproeverijen! Hemel, ik maak een buiging.