Wellington

29 februari 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

De afgelopen 2 dagen waren we in de hoofdstad van NZ. Auckland is veel groter maar in Wellington zit de regering en is ook meer te doen op cultureel gebied. We hadden weer prachtig weer met zo'n 24 graden. Wel veel wind maar daar staat Wellington om bekend. 'S middags door de stad en haven gelopen. Een burrito gegeten bij een food truck in hippie stijl; erom heen stond allemaal oud meubilair, grafiti en veel hip getatoeerd jong volk (net als wij). 'S avonds lekker Mexicaans gegeten.

De volgende ochtend naar de markt gegaan die tegenover ons hotel was. Veel lokale boertjes met hun groenten, fruit, honing en zelfgemaakte sieraden. In de supermarkt reuzepunten pizza gekocht die ze daar zelf maken; zag er super uit. ' S middags naar het Te Papa museum geweest, ook tegenover ons hotel. Mooi museum over aardbevingen, immigranten, Maori's, oorlog en planten- dierenrijk in NZ.

De kabeltram dien je te hebben gedaan. Dus wij ook in dit ruim honderd jaar oude trammetje die je naar het hoogste punt van Wellington brengt. Mooi uitzicht over de stad en de haven. Terug gelopen via de botanische tuinen met een schat aan mooie planten en bomen. De weg naar de stad leidde ons via het kerkhof(?) naar het Parlementsgebouw. Bekend maar zeker niet mooi.

Aangekomen in de haven zagen we tussen de gewone havenactiviteiten allerlei leuke houten restaurantjes. Nog verder langs de haven gekuierd en gekeken naar de jongeren die op verschillende plaatsen in het heldere water doken.