Marlborough Sounds

29 februari 2016 - Marlborough Sounds, Nieuw-Zeeland

Vanochtend vroeg opgestaan om de Interisland Ferry naar het Zuidereiland te nemen. Een grote boot met honderden auto's en duizenden mensen.

Na 3,5 uur aangekomen in Picton. Een leuk, klein havenplaatsje, vanwaar wij een watertaxi moesten nemen naar Portage Resort. Het was wat jammer dat het bewolkt was want het is een prachtige omgeving. Heel veel inhammen en eilanden met bergen. De wind werd ook wat stevig onderweg dus Jos kreeg een volle lading zeewater over zich heen, waarop hij mededeelde; de zee is nog steeds zout.

Bij Portage werden we afgezet bij een verlaten stek, alwaar wij zouden worden opgepikt door een auto van het resort. Het leek Floortje aan het einde van de wereld wel want er was niemand die ons kwam ophalen. Na een klein uurtje en wat telefoontjes kwam er eindelijk iemand ons ophalen. Wat er mis is gegaan is niet duidelijk maar als troost gaven ze ons een upgrade van de kamer met prachtig uitzicht over de zee. Nu moet het weer alleen nog wat verbeteren en dan is het plaatje perfect.

Een ding is onze Lieve Heer vergeten op dit paradijsje, en dat is internetverbinding! Dat is nou jammer...... Hoe kom ik nu in contact met mijn kinderen? Die kan ik niet 3 dagen missen. Gelukkig bestaat er in Niemandsland redding in de vorm van Gohotspot. Dus wij gelijk hotspotten, account aanmaken, creditcard trekken en het gevoel hebben gered te zijn van complete isolatie. Die natuur is leuk hoor maar ze moeten niet overdrijven dat er geen internet is.

1. Suus:
    29 februari 2016
    Hahaha 'natuur is leuk hoor maar ze moeten niet overdrijven dat er geen internet is'! Veel plezier, ik kijk uit naar de foto's! Xxxx
  2. Luca:
    29 februari 2016
    The world must be explored! Goed om te weten dat de zee ook daar zout is! Jullie hebben al wel snel last van afkickverschijnselen, maar zou ik ook hebben na 10 min als ik geen internet ... Geniet van jullie prachtige uitzicht en de rustieke omgeving!
  3. Door:
    12 maart 2016
    Haha! Ik had dit niet verwacht van jullie, dacht dat jij beter zonder internet kon dan ik. Hele geruststelling