Tongariro NP dag 2

26 februari 2016 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

Vanochtend genoten van ons welverdiende uitslaap ochtendje. Nou ja, we stonden 8 uur op. Rustig ontbeten met broodjes en kopje thee en koffie. We wilden vandaag een kleine of een paar kleine tochtjes maken in het park. Mooi weer dus Tongariro; here we come!

We besloten te kijken hoe ver we konden met evt. als uiteindelijk doel de Tama Lakes.  We liepen door bossen, heidevelden en moerasachtig gebied. Daar werden we verrast door de eerste waterval; de Taranaki Falls. Prachtige waterval van 20 meter met kraakhelder water. Je zou zo een licentie van Spa aanvragen om hier bronwater te gaan bottelen.

Het lopen ging eigenlijk nog heel goed dus op naar het Lage meer. We moesten al wat meer klimmen maar we waren vol goede moed, dus hoppa, gelijk door naar het Hoge meer. We snapten al vrij snel waarom dat meer zo genoemd was. Als berggeiten klauterden we ons een weg naar de top. Maar die top bleek telkens verder te liggen. En nergens onderweg een MacDonalds om een verfrissende milkshake te kunnen veroberen. Maar ja hoor, daar was ie dan; het Hoge meer, inclusief schitterende vergezichten. Wat voel je je toch een nietig klein mensje tussen al die reusachtige bergen. Overigens fijn dat de vulkanen nu rustig waren want in 2012 waren ze opeens weer aktief. En dan weer de terugtocht aanvangen. Hmmm, 3 uur heenlopen ging best goed maar dan is het warmer geworden en moet je ook nog 3 uur terug.

We zijn nu lekker in ons mooie hotel aangekomen, fris gedoucht en zitten te genieten van ons kopje thee. Vanavond eten we in het restaurant van het hotel; ziet er mooi oud. Het hotel is al van 1903 en bevat nog veel stijlelementen en oude grandeur. Gelukkig hebben ze wel de hedendaagse luxe zoals internet toegevoegd.

1. Suus:
    26 februari 2016
    Flinke tocht dus weer, gelukkig met mooie uitzichten!
  2. Luca:
    26 februari 2016
    Wederom een goede workout en welverdiende rust in een charmant klinkend hotel! Misschien is Spa New-Zealand bottled wel een goed nieuw business idee...?