Waitangi

17 februari 2016

Zo nu neem ik even de digitale pen ter hand. Papa is nog aan het bijkomen van onze dag, die uiteindelijk toch veel gevergd heeft van zijn rug. We dachten nl even naar de watervallen van waitangi te lopen zo'n 3,5 km. Maar eerst gingen we ter voet naar Waitangi, een kwartiertje lopen. Aldaar kwamen we op het pad richting de waterval. Wat een prachtige route door een subtropisch bos! Smalle paadjes heuvel op en dan weer kronkelend naar beneden. En wat een prachtige flora! Ik bleef maar foto's maken van prachtige bomen van varens, yucca's, dracena's etc. Alle tropische ( kamer) planten die ze bij de Intratuin verkopen zag je daar in het wild groeien; geweldig! We liepen ook nog een stuk door een mangrovebos. Ik heb mijn ogen uitgekeken. De heenreis kostte daardoor wel wat meer tijd dan we hadden verwacht, maar eindelijk kwamen we bij de waterval. Gelukkig was het toch een aardig brede waterval wat weer een mooi kiekje opleverde en de moeite van het lopen waard was. Terug ging het lopen een stuk sneller. We hadden uiteindelijk 3 1/2 uur gewandeld. Zo nu naar de Maori's house of Treaty. De plek waar in 1840 het convenant is getekend tussen de Engelsen en de Maori's. We schrokken wel want we waren om 13.00 bij het museum en konden pas een uur later mee met de guided tour. Je kon niet zomaar door het museum lopen. En om half 4 zouden we dan een voorstelling krijgen! Wauw lange exercitie terwijl we eigenlijk best moe waren en papa wel even op een bank wilde zitten. Afijn toch maar eerst door het museum gelopen ( was net geopend dus was mooi opgezet) en daarna die tour door een Maori. Hij vertelde het een en ander over de cultuur van de Maori's en hoe de Engelsen probeerden het verdrag er bij hun doorheen te duwen. Hij liet ons de Maori war Canoe zien( gemaakt uit èèn boomstam van de Kauri boom!), The Treaty Ground en het Maori meeting house waar later ook het optreden was van de Maori's. Jullie begrijpen dat we toen de pijp leeg hadden en blij waren dat we om 5 uur op ons bedje konden uitstrekken.

1. Daphne Sweers:
    17 februari 2016
    Hahaha wat tof, zo'n intratuin IRL! Je voelde je vast helemaal thuis mam Dat museum klinkt ook echt heel gaaf, interessante cultuur. Hebben ze ook gedanst? Deden ze dit net zo goed als Amber?
  2. Suus:
    17 februari 2016
    Klinkt als weer een leuke dag! Gaaf om die maori verhalen aan te horen lijkt me! Xx
  3. Amber:
    17 februari 2016
    Wauwww klinkt als een super mooie wandeling! Ben je hier nu de foto's van kwijt? Of van de dagen in Auckland etc?
    Wat leuk die Maori's! Ben heel benieuwd hoe dat was, hebben jullie het optreden gefilmd?
    XOXO