Bay of islands

16 februari 2016 - Paihia, Nieuw-Zeeland

De baai heeft 144 eilandjes. We hebben vanmiddag een boottocht gemaakt deze mooie natuur te bewonderen. En ja, het was fantastisch! We vertrokken met bewolking maar het werd steeds mooier. Per saldo zijn we toch nog verbrand ondanks de zonnebrand die Birgitta terecht kwistig spuit. Man, wat is die zon hier fel zo dicht bij de evenaar. Bart kan hier goede zaken doen met zijn zonnepanelen. Zon genoeg maar de  panelen zijn schaars zichtbaar.

Onze boot was een krachtpatser. Enorm veel vermogen, echt gaaf. We hebben dolfijnen gespot en zelfs een orka! We zijn langs (prive) eilanden gevaren waar de happy few hun zomerhuizen hebben. De boot meerde af bij eiland Otehei. Een beauty met goud zand strand, helder water maar ook veel groen, heuvels en bossen. Er grazen schapen. We kregen daar een welkomsdrankje en wat te eten. Birgitta en ik zijn over het zeer steile eiland gelopen zodat we een prachtig uitzicht over de baai hadden. Daarna ben ik nog gaan zwemmen maar het was toch wel fris (5 cm).

Het motel begint ook wel te wennen. Fijne douche, goede bedden en midden in Paihia gelegen.

Oja, vanochtend zijn we nog 2 uur wezen wandelen langs de kust. En gisteren was ik vergeten dat we onderweg ook nog naar het mooie woeste Pakiri beach zijn geweest.

Het was echt een fijne dag. Onze hoofden gloeien lekker na van de zon. Fijn om in februari van de warmte te kunnen genieten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Daphne Sweers:
    16 februari 2016
    Ah dit klinkt echt fantastisch! Geniet van het mooie weer voor ons, hier staat het rijp oo de auto's. Gaat het nu wat beter met je heup pap? Staat voor vanavond weer Thais op hwt menu? Liefs!
  2. Luca:
    16 februari 2016
    Dit klinkt idyllisch! Zijn er foto's van? Ik zal de tip doorgeven aan Bart ;)