Tongariro National Park

24 februari 2016 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

Oh oh  wat moet ik lachen om jullie vader! Hij schrijft leuk maar ohh zo langzaam! Ik denk dat hijj een heel reisverslag geschreven heeft maar hij heeft alleen een notitie gemaakt van het hotel hier! Geen verslag van onze prachtige tocht naar Wai o tapo. Dus dat zet ik er maar even voor.

Wij moesten om kwart over 10 bij de vulkaan zijn en die lag 40 km van ons hotel vandaan. Het advies van het hotelpersoneel was; ga om half 10 weg dan ben je op tijd. Gelukkig namen we het ruim. Om 10 over 9 vertrokken we met ons hele hebbe en houwe richting de vulkaan Lady Knox. Die tijd hadden we natuurlijk nodig want in het park onstond toch wat file. Om 5 over 10 hadden we een mooi plekje weten te bemachtigen voor de vulkaan. En tja toen kwam er een praatje van een man en deed hij een zakje natuurlijk waspoeder in de vulkaan; dat activeerde het spuiten. Beetje jammer dat het niet echt was maar toch wel leuk om te zien.

Daarna deden we nog een rondje door het park waar nog meer natuur schoon te bewonderen was! Zie hier de foto's.

Het Vondelpark is best een mooi stukje natuur maar het Tongariro National Park is net iets authentieker. Deze natuur is prachtig; vulkanen, wuivende pluimen, dennenbomen en heidebeplanting.

We hebben vanmiddag gepicknicked aan het Taupo meer, het grootste meer van NZ.

Aangekomen in ons hotel Chateau Tongariro waren wij aangenaam verrast over de grandeur en de historie van dit prachtige hotel. Enerzijds denk je 'wat maakt het hotel uit, we slapen er alleen maar', anderzijds worden we we toch wel erg gelukkig van een mooi luxe hotel.

Morgen wordt een spannende dag want dan gaan we de Tongariro Alpine cross walk lopen. Deze tocht staat bekend als de mooiste wandeltocht ter wereld!!

Net nog even het 'dorp' ingelopen. Het is niet veel maar gelukkig wel een tourist info centre waar ze ook nog wat kleding enzo verkochten. Het belangrijkste wat we nodig hadden is een pet voor Jos; zijn hoofdhaar wordt toch wat dunner en met de zon op zo'n hoogte heeft het wel wat bescherming nodig. Ook nog een zonnebril voor mij gekocht want de oude vertoont scheuren in het glas.

Ook nog even de maag gevuld met een spaghetti met pittge garnalen en een ravioli gevuld met zoete aardappel en een saus van blauwe schimmelkaas. Een side dish met winter(?) groenten.  Was lekker! Kopje thee op de kamer en dan lekker slapen want om 07.00 gaat de wekker.

1. Daphne Sweers:
    24 februari 2016
    Natuurlijk waspoeder in de vulkaan?? Haha okeeeee. Zijn jullie klaar voor de tocht morgen? Heerlijk hoor dat klimaat daar, hier is het nog steeds rond de 6 graden, brrr! Heel veel plezier morgen tijdens de tocht en doe voorzichtig! Liefs
  2. Luca:
    24 februari 2016
    Hieruit begrijp ik dat het beter met de heup gaat! Jullie scheppen hoge verwachtingen voor de komende foto's ;)
  3. Amber:
    24 februari 2016
    Is het niet gevaarlijk als een vulkaan zelf spuit? Of zeg ik nou iets heel doms haha? Rust maar goed uit voor morgen! Slaap lekker/ goedemorgen en heeeel veel plezier morgen, xxxx