Punakaiki 2

8 maart 2016 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Vannacht heeft het hier flink gestormd en geregend! Omdat onze villa aan zee zit boven de rotsen hoorden we de enorme kracht van de zee die het water tegen de rotsen deed klotsen! Wat een kabaal. Daarbij hoorden we de regen op de golfplaten daken kletteren. Je begrijpt dat we niet zo lekker hadden geslapen en draaiden we ons nog een keertje om. Bovendien was een wandeltocht in dit weer ook geen aanlokkelijk idee. ' s Ochtends ontbeten en rustig wat dingen op internet bekeken. Gelukkig kwam er rond het middaguur beter weer aan. We besloten dus toch de wandelschoenen aan te trekken en zijn eerst naar de Truman walk begonnen (half uurtje). Een tocht naar de kust waar we onze villa heel goed zagen liggen. De kust is hier erg woest en eigenlijk niet geschikt om te zwemmen. Het geeft wel hele mooie plaatjes van wit schuimend zeewater wat brullend het strand op rolt.

Daarna hebben we een boswandeling gemaakt die langs stukken woeste rivier liep. Ook weer veel verschillende tropische bomen, planten en vergezichten mogen waarnemen. Een gedeelte van het tropische bos leek wel getroffen te zijn door een tornado want overal lagen bomen als lucifershoutjes geknakt over elkaar heen. Thuisgekomen zijn we even in de hot tub op het terras gaan genieten van het 38 graden water en het uitzicht over de zee. De avond hebben we afgesloten bij ons stamcafé met een Ceasarsalad en een vega lasagne. Het was lekker.

Morgen gaan we eerst langs de Herz in Greymouth, de eerstvolgende grote plaats, omdat onze auto 'oil exchange' aangeeft terwijl er genoeg motorolie in zit. Jos heeft even gebeld wat we nu moesten doen en om verdere problemen te voorkomen wordt er morgen even naar gekeken. Daarna verder zuidwaarts.

1. Door:
    10 maart 2016
    Geweldig om te lezen! Wat een heftig weer zeg! Haha, nu al een stamcafé. Bedankt voor het delen, zo reizen we een beetje mee. Dikke kus, Door