Millford Sound Track

14 maart 2016 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Gisteren zijn we gereden van Wanaka naar Te Anau, wandelhoofdstad van de wereld. Je raadt het al, je kan hier heel veel wandelingen maken. Aangezien dit ook weer zo'n 250 km rijden was naar het zuiden, waren we beiden wat duf toen we 's middags aankwamen. Te Anau een beetje bekeken en gekletst met ' onze Duitse buren' en de dame van de B&B. Dat is wel grappig van een B&B, je krijgt veel eerder contact met de andere gasten en de eigenares van de B&B.

Gisterenavond lekkere houtoven pizza gegeten en daarna bijtijds in ons mandje. Vanochtend met de bus naar een plaatsje verderop gereden waar de boot voor ons klaar lag. We kregen een prachtige tocht over het lange meer welke omgeven wordt door hoge bergen. Het is op één na het grootste meer van NZ. De boot zette ons na 5 kwartier af aan het einde van het meer. Daar begon onze wandeltocht van 4,5 uur. We hebben  weer veel mooie bomen, struiken, rivieren en vogels gezien. Opvallend was dat we zowaar een lekkere lunch kregen in een trekkershut, helemaal afgelegen in de natuur, waar men alleen met de boot of de helikopter kan komen.Om 18.00 waren we pas weer in Te Anau en toen waren we ook wel moe en rozig.

Wist je dat:

- Er in NZ veel minder vogels zijn dan in Nl, ook in de bossen? Wij dat wel jammer vinden.

-Dat we twee nachten recht onder de Melkweg hebben geslapen met duizende sterren? Dat Jos dat, als zoon van de melkboer, natuurlijk helemaal super vindt.

- Dat de giftige plant, die we onlangs zagen Tutu heet.

- Het NZ 5 dollar biljet een prachtig ontwerp en mooie kleuren heeft? En het heeft zelfs een doorzichtig logo!

1. Amber:
    14 maart 2016
    Klinkt heerlijk! Wat chill van die lunch ook xxx
  2. Daphne Sweers:
    14 maart 2016
    Gelukkig houden jullie van wandelen want tjongejonge, het houdt maar niet op he! Ben heel benieuwd naar het biljet nu eigenlijk. Waarom zouden er minder vogels zijn? Dat verbaast me wel eigenlijk! Liefsss
  3. Door:
    14 maart 2016
    Ik had juist gedacht méér vogels!
    Zo'n b&b is inderdaad wel persoonlijker en gezelliger dan een hotel.
    Mooi verslag weer!