Hell's Gate

23 februari 2016 - Mourea, Nieuw-Zeeland

Vandaag naar Hell's Gate geweest, een vulkanisch gebied waar overal heet opborrelend stoom/water/modder uit de grond komt. Stinkt een beetje naar rotte eieren maar je moet er wat voor over hebben om de schatten van moeder natuur te mogen bewonderen. Interessante wandeling door het gebied gemaakt. De Maori's gebruikten die baden ook om het eten in te koken. Een gewone maaltijd kostte een half uurtje en een heel varken duurde slechts twee uur voordat het gaar was. Daarna een modderbad van 38 graden ondergaan in hetzelfde park om vervolgens te douchen en te verkwikken in thermale baden. Als je leest hoe gezond die bronnen zijn met sulfaat, calcium, ijzer, koper en ik-weet-niet-wat-meer, dan kan je bijna je ziektekostenverzekering opzeggen. Maar het was erg leuk om elkaar met hete modder in te smeren!

Daarna zijn we naar ons mooie hotel gegaan om te lunchen, te relaxen en een keuze te maken uit de vele attracties in Rotuora voor deze middag en avond.

1. Luca:
    23 februari 2016
    Beetje jammer dat er geen foto's zijn van jullie als moddermonsters maar wel mooi om een hele andere kant van Nieuw-Zeeland te zien!
  2. Daphne Sweers:
    23 februari 2016
    Wat een verschillende landschappen heeft nieuw zeeland toch, prachtig! Zoveel indrukken al en jullie zitten nog niet eens op de helft van de reis.