Day at the beach

21 februari 2016 - Otama, Nieuw-Zeeland

Gisterenavond lekker gegeten bij een Irish pub restaurant. Birgitta had een originele home made burger en ik had een Koen-schotel (ribs & wings).

Vandaag weer bij hot water beach geweest om mijn bilspier wat warmte te geven. Door ruige zee en dus hoge vloed konden de mensen moeilijk zitten cq een kuil graven. Ik ben gewoon in de ruige branding gaan liggen en nam voor lief dat er af en toe een golf over me heen kwam. Grappig om te zien hoe uit het zand heet water opborrelt.

Daarna zijn we gereden naar een afgelegen en ongerept strand Otama waar het water kraakhelder is, hoge golfslag en bijna geen mensen. Wij moesten echt even door de hoge golven voordat we achter de golven konden zwemmen. Op je rug drijven ging ook heel makkelijk.

Daarna naar ons huisje, gedoucht en lekker in de zon alvast de route van morgen bekeken en wat daar, Rotarua, allemaal te doen is. Vanavond het dorp weer in gereden om te gaan eten. Bij de haven was een menigte mensen aan het kijken dus Jos er naar toe. Het bleek om een wedstrijd vis vangen te gaan. De boten leverden bij de haven hun grootste vis aan, die vervolgens werd gewogen en genoteerd. Zojuist kwam er een boot met een héle grote vis; een gele vinvis (tonijn) van ruim één meter en 35 kilo! Leuk om te zien. Daarna bij een eenvoudig maar 'eerlijk' vistentje vis verschalkt welke 's middags vers van de lokale schippers is gekomen.

1. Suus:
    21 februari 2016
    Haha klinkt goed weer! Veel plezier in Rotaroa alvast!
  2. Daphne Sweers:
    21 februari 2016
    Oeh klinkt wederom als een heerlijke dag!
  3. Koen:
    21 februari 2016
    Zo'n Koen-schotel lijkt me dan, ongeacht samenstelling, wel erg lekker!
  4. Amber:
    21 februari 2016
    Wat een super mooie dag! Ben benieuwd naar de foto's :)
  5. Door:
    10 maart 2016
    Bij ons is een Coen-schotel dan muist een hamburger-:)