Cataratas Iguazú

27 januari 2017 - Puerto Iguazú, Argentinië

Birgitta is een wonder maar de Iguazú watervallen zijn terecht een van de zeven wereldwonderen!

Gisteren zijn we om half 7 opgestaan, half 8 opgehaald om naar de watervallen te gaan. Onderweg hebben we allerlei andere  toeristen opgehaald bij diverse hotels waardoor we een mooi overzicht kregen van het omringende landschap.  We gingen naar de Argentijnse kant van de watervallen wat betekende dat we zoals de reisleider het omschreef 'in het schilderij' keken. Vanuit de Braziliaanse kant bekijk je 'het schilderij van een afstand'. Eerst gingen we naar de 'Keel van de Duivel' , een inmense watermassa die in een kleine hoefijzervorm( de keel) naar beneden stort. Ook het wandelpad er naar toe was prachtig want we zagen veel vlinders, watervogels, grote schildpadden en zelfs een kaaiman! We liepen dus over ijzeren bruggen want het beste zicht op de keel vd duivel is vanaf een eiland. Wat een natuurgeweld van ongekende schoonheid! Dit was het hoogste niveau van de drie tochten naar de waterval en vervolgens gingen we naar het mid level. Hier zagen we de watervallen en de flora en fauna vanuit een heel ander gezichtspunt, maar ook weer van goddelijke schoonheid. Daarna gingen we nog een level naar beneden om in te stappen in de speedboot die ons, met zwemvesten, nog dichter bij de watervallen ging brengen. Sterker nog, de speedboot ging metenorme kracht tegen de stroom in om ons steeds dichter bij de watervallen te brengen. Een waterval die tachtig meter naar beneden stort geeft enige waterspetters met als gevolg dat je drijfnat werd en dat iedereen het uitgilden van de pret. Wat een belevenis!!! Echt een onvergetelijke ervaring. De boot bracht ons nog een stuk over de rivier steeds verder het oerwoud in. Daar ergens zijn we op een open truck gestapt om  nog een stuk door de wildernis te rijden in de hoop nog wat wild te zien. Helaas het wild bleek ook op vakantie te zijn. Al met al hebben wij deze dag wel 10 km gelopen en onvergetelijke panorama's mogen aanschouwen.

Moe maar zeer voldaan kwamen we om 18.00 terug bij het hotel. Daar even gechilled bij het zwembad met een limoen verfrissing. s'Avonds weer de stad in gelopen en comform het advies van onze reigids Maggie heerlijk gegeten bij La Rueda. Als voorgerecht had Jos een shrimp salad en Birgitta ingelegde aubergines met toast. Hoofdgerecht van onze vleeseter was lomo thai (Thaise noedels met ossenhaasreepjes in sojasaus. Het waren meer ossenhaasreepjes dan noedels!!!). Birgitta had  surubí, een heerlijk locale vissoort.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Luca:
    28 januari 2017
    Wauw...adembenemend dit!!
  2. Suus:
    28 januari 2017
    Heel mooi, wat een watergeweld!