Iguazu

25 januari 2017

Vandaag vauit BA naar Iguazu inhet noordoosten gevlogen (2 uur) om daar komende dagen de watervallen te bewonderen. We werden om 5 uur 's ochtends opgehaald dus dat was heel vroeg op! We werden in 20 minuten naar de luchthaven voor binnenlandse vluchten gereden. Inderdaad, het was nog rustig op de weg.

Inchecken en vlucht verliepen voorspoedig. Als ontbijt serveerde men zoete koekjes en kaaszoutjes, best lekker. Op de luchthaven werden we opgepikt door een vriendelijke man die ons binnen een half uur naar ons hotel bracht. Daar eerst even lekker een uurtje geslapen want de accu was toch wel leeg. Laten we het stadje bekijken, goed idee. De Lonely Planet schrijft dat er niet veel te zien is in de stad en dat klopt ook wel. Er zijn natuurlijk wat winkeltjes (waarvan er veel leeg staan) en er zijn veel restaurants en bars (waarvan er ook heel veel al lang gesloten zijn. Nee, het grote geld wordt hier niet verdiend. Het is wel leuk om te zien hoe onbekommerd men hier leeft; overal kapotte stoepen/straten, veel rotzooi op straat en niemand die zich er aan stoort. Met een graadje van ruim 30 graden kun je beter in een hangmat liggen dan de straat opgraden.

Na een saladelunch zijn we in ons hotelletje bij het zwembad(je) gaan zitten om te genieten van de zon en de verkoeling van het water. Vijf Argentijnse kinderen en 2 oudere Nederlanders hadden dat zelfde idee en daarmee was het zwembad ook gelijk vol. Het hotel heet Jardin de Iguazu en heeft veel mooie planten en struiken.

1. Daphne Sweers:
    26 januari 2017
    Ergens ook wel grappig dat het stadje bij een toeristische plek eens niet supercommercieel is