Puerto Varas

1 februari 2017 - Puerto Varas, Chili

Na een heerlijk ontbijtje met uitzicht op Vulkaan Osorno moesten we wachten op het autoverhuurbedrijf die onze fourwheeldrive kwam brengen. Beetje door de tuin gewandeld, foto's gemaakt van ons prachtige uitzicht op het meer Llanquilhue en de Osorno vulkaan. Nadat we onze praktisch nieuwe auto in ontvangst hadden genomen zijn we naar het stadje gegaan en konden we gelijk de man van het verhuurbedrijf bij zijn kantoor afzetten. Daar heerlijk rondgelopen, koffietje gedronken op het terras van de Barista bar (met een heerlijk home made taartje) en genoten van de zon! Het stadje is echt gezellig. Er hangt een relaxed sfeertje, leuke (voor Chileense begrippen) winkeltjes, veel restaurantjes en barretjes, pleintjes waar muziek wordt gemaakt en een boulevard met natuurlijk een strand, wat welliswaar zwart is van de lava. Heel laat in de stad geluncht en daarna na onze casa gegaan waar we Spaans hebben geleerd, reisverslag geschreven en mama lekkker in de tuin nieuwe liedjes gezongen heeft. 'S Avonds in het hotel gegeten. Ik had verrassend lekker 'draadjesvlees' en mama gebakken vis, hetgeen ook prima was.