Lago Posadas, Argentinië

8 februari 2017 - Posadas Lake, Argentinië

Tijdens ons ontbijt hebben we ons reisverslag bij gewerkt omdat daar goed internet was. Klaartje kwam nog even langs om gedag te zeggen en hup, daar gingen we weer. Vandaag een lange tocht van ruim 7 uur die ons leidden langs bergen, in allerlei soorten en maten, langs meren en uiteindelijk woestijnen in het binnenland. We moesten eerst richting Argentijnse grens rijden via Chile Chico, om eerst een half uur uit te checken bij de Chileense douane en zeven kilometer verderop in te checken bij de Argentijnse douane. Gelukkig waren alle papieren goed, met name voor de auto moeten allerlei papieren getekend zijn. Daarna werd ook nog eens de bagage gecheckt op vers fruit, kaas of broenten. Het zakje olijven heeft deze check niet overleefd, snik. En toen reden we op eens weer in Argentinië, wat er ook inderdaad weer anders uitzag. We hadden om te beginnen sinds dagen weer radio ontvangst en een geasfalteerde weg, heerlijk! We dachten dus lekker door te kunnen rijden totdat we ontdekten dat er soms een grote kuilen in het zo mooie asfalt kan zitten! Birgitta heeft ternauwernood een gat van dertig centimeter diep kunnen ontwijken met honderdtwintig kilometer per uur. Daarmee hadden we wel over de kop kunnen vliegen! Toch maar wat rustiger gaan rijden. Omdat in dit gebied zo weinig hotels zijn, er is überhaupt niets, moesten we de asfalt weg verlaten en vijfenzeventig kilometer landinwaarts rijden over een onverharde weg door de woestijn om ons om ons hotel te vinden. Morgen moeten we deze zelfde onverharde weg weer terug rijden om onze Ruta veertig richting het zuiden te vervolgen.We waren erg blij dat we een bijna nieuwe fourwheel drive auto hebben die tegen een stootje kan want als je hier met problemen stil komt te staan dan heb je echt een probleem omdat er bijna niemand langs komt. En we hebben ook geen ANWB praatpalen gezien. Wel hebben we verschillende keren guanaco s gezien en ook nog twee soorten struisvogels. Aangekomen in Lagos Posadas waren we erg blij dat we het hotel hadden gevonden want een adres was niet gegeven en de lokale bevolking kende het hotel ook niet, wat erg vreemd is want zo groot is het niet.

1. Daphne Sweers:
    9 februari 2017
    Tjonge, klinkt wel echt alsof jullie in the middle of nowhere zitten!
  2. Luca:
    10 februari 2017
    Zijn jullie ooit zo ver zuidelijk geweest?! Rij rustaaag :)