Christchurch

20 maart 2016 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Dit was onze laatste lange autorit in NZ vandaag! We gingen van koud en regenachtig Mount Cook naar warm en zonnig Christchurch (29 graden), een autotocht die eerst langs prachtige azuurblauwe meren met daarlangs ruige bergketens ging en daarna een minder spannend landschap. We hoopten vroeg aan te komen in Christchurch zodat we nog van de zon en de stad konden genieten. Na een kopje koffie met een home made bosbessenmuffin/ appelgebak van de bakker uit Fairly konden we er weer even tegen en waren we om 13.00 in de stad. We zitten midden in het centrum van Christchurch en dan denk je dat we ingebouwd zitten tussen de hoge gebouwen. Maar  de aardbeving van 2011 was zo heftig dat een heleboel gebouwen ingestort zijn of onherstelbaar beschadigd zijn. Er waren 185 doden. Ons uitzicht van de hotelkamer is dus heel wijds omdat er grote vlaktes kaal zijn omdat de beschadigde gebouwen afgebroken zijn. Naast het hotel is een kathedraal die aan de achterzijde ook helemaal is ingestort. Wij zijn erg onder de indruk dat 5 jaar na de aardbeving er nog zoveel grote gebouwen leeg staan om afgebroken te worden. Overal zie je ook bouwkranen en nieuwbouw. Dit geeft een wat surrealistisch beeld als je door de stad loopt. Christchurch heeft ook een werkelijk prachtig botanisch park met bijzondere bomen en keur aan bloemen waar Fleurop jaloers op zou worden!  Vanavond bij de Mexicaan gegeten, die fraaie culinaire hoogstandjes op het bord wist te toveren.  Dit is ons laatste reisverslagje omdat we na een fantastische 5,5 week vakantie morgen weer terug vliegen naar Nederland. Home sweet home!

1. Luca:
    20 maart 2016
    Wat een apocalyptisch einde :O Ik wens jullie een comfortabele reis terug naar het kikkerlandje! Tot gauw!
  2. Door:
    Goeie reis en tot gauw!
  3. Amber:
    20 maart 2016
    Yes yes yesss finally going home wel heftig dat het nog zo'n chaos is na 5 jaar idd! xxxxx