Begin van de reis

14 februari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Op donderdag 11 februari vertrokken we om 22 uur naar Dubai (6,5 uur). Daar moesten we 3 uur wachten/winkelen op de luchthaven om vervolgens in 14 uur (!) te vliegen naar Sydney, 1,5 uur wachten en toen in 3 uur tijd naar Auckland. De douane kostte 2 uur ivm strenge eisen invoer eten/pesticiden. Met de lokale bus in 1 uur naar het hotel.

'Reizen is afzien' wordt wel gezegd. Dit was inderdaad wel een lange afmattende trip. Natuurlijk zijn de films, het eten en het gezelschap van mama fijn, maar je krijgt wel een houten bips na 24 uur op 1/4 m2 te hebben gezeten. Bovendien heb je bijna geen contact meer met andere mensen in het vliegtuig omdat iedereen gelijk de koptelefoon opzet. Vroeger....toen kreeg je smeuiige verhalen op zulke lange reizen te horen van volstrekte vreemdelingen die naast je zaten. Aangezien ze je toch nooit meer zagen vertelde ze veel meer aan jou dan aan hun partner thuis. Een beetje hetzelfde als toen ik als barman werkte.

Emirates heeft mooie nieuwe vliegtuigen (Airbus 380) met grote schermen en veel keuze aan films, muziek en games. Service vonden wij wat minder dan bij onze vertrouwde KLM. Voorbeeld; na 2,5 uur kregen we voor het eerst wat te drinken aangeboden. Nu komt de bemanning van Emirates natuurlijk uit de woestijn en zijn dus gewend niet zo veel te drinken, maar ik voelde me als inwoner van een waterrijk land na een paar uur als een verdroogde cactus.

Enfin, het was dus heerlijk om in het hotel te kunnen douchen. We waren wel moe maar weerstonden het aanlokkelijke bed om zo snel mogelijk aan de lokale tijd te wennen. Om 17 uur gingen we Auckland bekijken. Het is best een grote stad aan de haven met veel winkels. Auckland heet 'City of sails' omdat er zoveel zeilschepen zijn. Er zijn mooie oude gebouwen maar ook meer hoge kantoren en flats dan ik verwacht had. De mensen lopen er heel casual bij; allemaal t shirts en shorts. Louis Vuiton gaat hier geen omzetrecords boeken. Weight Watchers dicht ik betere omzetkansen toe. 'S avonds hebben we gegeten in restaurant Golden Arches.

Vanochtend heerlijk wakker geworden na een verkwikkende nachtrust! Daarna het ontbijtbuffet met veel plezier tegemoet getreden alwaar Birgitta en ik met vers fruit het vtamineniveau hebben opgekrikt om vervolgens het vetgehalte te verhogen met omelet, worst, champignons, bacon en warme tomaat. Om het geheel af te sluiten nog wat yoghurt/muesli en zoetige patisserie genomen, onder het genot van lekkere cappuccino.

Vandaag met 26 graden lekker door de grote haven gelopen en wat gewinkeld. Lunch bij een food court waar we sushi hebben genomen en fruit. Nu op de hotelkamer even bijkomen want we zijn toch nog wel wat van slag.

Vanavond heerlijk in de haven sea food platter gegeten met oesters, hele grote mosselen, zalm, tonijn, inktvissalade en bietensalade met geitenkaas. Wat was het genieten van het tafeltje in de zon en mama die leuke verhalen had waar we om moesten lachen. Mama lacht helaas het meest als ze mij ziet opstaan. Ik heb een spier verrekt in mijn heup wat mijn bewegingen net zo soepel maken als houten Klaas.

We zagen ook nog een heel groot cruise schip in de haven. Ook gekeken toen die de haven verliet; mooi en indrukwekkend.

Morgen de auto ophalen, links leren rijden en dan op naar het nog warmere noorden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Birgitta:
    Het lijkt te werken
  2. Daphne Sweers:
    14 februari 2016
    Haha wat een heerlijk verhaal (nu al)! Mooi ook dat het grootste gedeelte is gewijd aan wat er geconsumeerd is, zoals een echte Sweers betaamt. Ik vind het alleen maar leuk om te weten :D Raar dat wij nu pas aan onze zondag beginnen en dat die van jullie al bijna ten einde is! Slaap lekker dus alvast en succes met links rijden. Xxx
  3. Suus:
    14 februari 2016
    Hahah wat een leuk verslagje om zo te lezen op de zondagochtend! Veel plezier alvast morgen!! Xxxx
  4. Luca:
    14 februari 2016
    Ik denk dat de charmante Emirates dames jullie alleen wilden voorbereiden op het warme weer. Goed dat jullie op de vitamientjes letten, alleen niet teveel kiwi's eten he. Pak je rust houten klaas, het is vakantie! Goede reis alvast!
  5. Amber:
    14 februari 2016
    hahaha pap wat kan je geweldig schrijven. Klinkt als een super eerste dag in Auckland! Ennn leuke foto's :) xxxx