Buenos Aires

23 januari 2017 - Buenos Aires, Argentinië

Na een lange (14 uur) maar comfortable vlucht kwamen we vroeg in de ochtend aan in BA. Vanaf de airport werden we opgepikt door een chauffeur die ons in een klein uurtje naar ons hotel bracht. Hotel Classico in de hippe wijk Palermo is een kleinschalig hotel met orgineel ingerichte kamers. Vrij snel na aankomst zijn we op weg gegaan naar het centrum. Het was nog even een zoektocht naar de metro, geld pinnen, metrokaaartje kopen maar uiteindelijk zaten we in het centrum. Als eerste gingen we naar Plaza de Mayo, waar alle belangrijke betogingen plaatsvinden, zoals die van de Dwaze Moeders tegen de gruweldaden van het militaire bewind in de jaren zeventig. Op het plein staat Casa Rosada, van waar Evita Peron haar beroemde speeches voor het volk hield en waar Maradona werd gehuldigd. Achter het Casa Rosada ligt de oude wijk Puerto Madero waar de docksites zijn gerenoveerd en nu veel restaurants, bars, kantoren en winkels zitten.

Het is in de stad rustig omdat het zomer en warm is en veel inwoners nu elders vakantie vieren.

's Middags zijn we nog even naar ons hotel geweest om te rusten want we hadden toch wat last van vermoeidheidsverschijnselen. Twee uurtjes geslapen en 's avonds hebben we gegeten in ons hippe wijkje waar veel restaurants en bars zijn. Maar als je te vroeg gaat ( voor acht uur) zitten de restaurants nog dicht. De porteños eten pas om 10/11 uur! Gegeten bij Las Cabras, een gezelig tentje waar het erg druk was, een gezellige Argentijnse sfeer heerst.

1. Suus:
    23 januari 2017
    Wat hadden jullie gegeten??
  2. Daphne Sweers:
    23 januari 2017
    Hebben jullie al de tango gedanst? Heerlijk hoor, dat het daar zomer is!